In de Melkerij in Zemst kan je op woensdag 17 oktober terecht voor de inspiratienamiddag ‘Boer zkt klant’, een infonamiddag over korte keten en consumentengedrag.
Je mag nog het beste product ter wereld hebben, met een sterk verhaal stijgt het pas echt boven zichzelf uit. Het is een extra troef om de consument finaal over de streep te trekken en hem tot een aankoop te doen overgaan. Wat doet die laatste nu beslissen om korte keten te kopen en welke interne mechanismen spelen onbewust een rol?
Je mag nog het beste product ter wereld hebben, met een sterk verhaal stijgt het pas echt boven zichzelf uit. Wat doet de klant beslissen om al dan niet korte keten te kopen? Welke mechanismen spelen onbewust een rol? En hoe stuur je deze in een bepaalde richting?
Op deze inspiratienamiddag vertellen drie bevlogen sprekers je hoe je rekening kan houden met het menselijk gedrag als je een verkoopstrategie bepaalt. Vanuit hun eigen expertise geven ze voorbeelden en ze nemen ook de land- en tuinbouwsector onder de loep.
ProgrammaMet moderator Ann De Bie (VRT)
12.30 uur - Onthaal met broodje
13.30 uur - Welkom door Monique Swinnen, gedeputeerde voor platteland en land- en tuinbouw
13.40 uur - Wat kunnen we leren van de gedragseconomie in de korte keten landbouw? Siegfried Dewitte, professor BEhavioralEngineering Research Center, KU Leuven: Professor marketing en psycholoog Siegfried Dewitte is gefascineerd door het menselijk gedrag. Wat is, voor ons, gewenst gedrag? En hoe kunnen we mensen in een bepaalde richting sturen? Hij zoekt het uit met theorieën en methodes uit marketing, sociologie, gezondheid, cognitieve psychologie, economie, evolutionaire biologie en zelfs filosofie. Gezonde voeding, milieuvriendelijke aankopen én korte keten behoren tot zijn interesseveld.
14.30 uur - Personal branding. Hoe zet je jouw korte-keten-product het efficiëntst in de markt? Véronique Hoex, communicatie-experte Hoe bereik je snel je doel en verlies je jezelf niet in oeverloos praten? Op welke manier positioneer je jezelf het best in een uit de kluiten gewassen markt? Een zoektocht naar wat werkt voor jou en voor je product. Véronique reikt, vanuit haar jarenlange ervaring in diverse sectoren waaronder Farm Fresh en de Vlaamse Landmaatschappij, allerhande tips en tricks aan om je product beter in de verf te zetten. Ook sociale media zoals Facebook komen aan bod.
15.20 uur - Pauze
15.40 uur: Korteketenklanten winnen met storytelling Stefaan Vandist, trendwatcher Stefaan Vandist denkt out-of-the-box en bekijkt korte keten vanuit de hoek van storytelling. Hoe kan je uitpakken met jouw verhaal? Wat moet je zeggen zodat de toeschouwer meteen aan je lippen hangt? Welke verteltechniek hanteer je? Vandist kruidt alles met tal van praktische voorbeelden. Hij startte zijn carrière bij het bekende reclamebureau Duval Guillaume. Vandaag geeft hij inspirerende lezingen en begeleidt hij mee innovatieve processen.
16.30 uur: Afsluiten met een drankje
ConsultatieSpreek tussen 12.30 uur en 17.30 uur onze consulenten. Deze organisaties staan klaar voor al jouw vragen:
InnovatiesteunpuntBoerenbondDLVNationaal Agrarisch Centrum (NAC)Steunpunt Korte KetenLandelijk Infopunt voor Vrouwen (LIV)Boeren & BurenGroene Zorg
Locatie
De Melkerij, Brusselsesteenweg 3A, 1980 Zemst
Organisator
provincie Vlaams-Brabant - dienst landbouw en Europa
Sector
producent
Contactgegevens
Inschrijven via https://www.vlaamsbrabant.be/economie-landbouw/land-en-tuinbouw/landbouw...