Workshop: Welke criteria hanteer je bij de keuze van een doorverkoopkanaal in de korte keten?

Als teler in de korte keten kies je voor zoveel mogelijk directe verkoop, maar dat lukt niet altijd. Bepaalde afzetkanalen helpen je om de lokale consument te bereiken, zogenaamde ‘doorverkoopkanalen’. Denk aan Voedselteams of Boeren & Buren. Daarnaast duiken er regelmatig verschillende webplatforms op, die niet altijd een lang leven beschoren zijn. Op maandag 20 november willen we samen ervaringen uitwisselen over deze doorverkoopkanalen. Wat zijn je huidige ervaringen, welke criteria hanteer jij om al dan niet met zo’n kanaal in zee te gaan en welke criteria zijn nodig voor een goede langdurige samenwerking? Dat doen we in 3 thematische rondetafels. We nodigen ook de verantwoordelijken van Boeren & Buren en Voedselteams uit, maar dat is voorlopig onder voorbehoud. Kostprijs Workshop: 5 euro leden BioForum, 20 euro niet-leden. Lid worden kan via www.bfvl.be/wordlid. Inschrijven kan via www.bfvl.be/workshop_doorverkoopkanalen. Programma:13u: Onthaal met koffie13u15: Getuigenis door Dirk Verdickt van Tine’s groentemandjes13u35: Welke criteria kunnen meespelen bij het kiezen van je doorverkoopkanaal –Lieve Vercauteren, directeur BioForum Vlaanderen13u50: getuigenis Katrien Barrat, ex- Fermet (onder voorbehoud)14u15: Ronde tafels (2 parallelle workshops, welke is afhankelijk van inschrijvingen) Ronde tafel Boeren & Buren Ronde tafel Voedselteams Ronde tafel Webplatformen 16u-16u30: Koffiepauze16u30 : Terugkoppeling vanuit de workshops en conclusies17u30: Afsluiting
Locatie
‘T UilenbosEksaardedam 429180 Moerbeke-Waas
Organisator
BioForum Vlaanderen
Sector
producent
Website
Inschrijven kan via www.bfvl.be/workshop_doorverkoopkanalen.