Wat is een faire prijs voor mijn product dat op een biologische of agro-ecologische wijze geteeld is?
Dit is een vraag van vele landbouwers die, naast de productie van voeding, ook een ecologische of sociale dienst verlenen aan de maatschappij.
Via de interactieve 3-delige webinar-reeks Verdienmodellen, Bepalen van de Kostprijs en de Rol van Marketing gaan we op zoek naar antwoorden.
We laten experten aan het woord en gaan met de deelnemers in discussie.
In de eerste twee webinars lieten experten hun licht schijnen over “verdienmodellen” en “kostprijs” voor agro-ecologisch of biologisch geteelde voeding.
Een kort verslag van deze webinars en een link naar de presentaties vind je op hier.
In de laatste webinar over dit thema komen experten en ervaringsdeskundigen aan het woord over hoe een marketingplan kan toegepast worden op het bedrijf en welke rol het kan spelen in het bekomen van een faire prijs.
Op het programma:
Melanie Van Raaij, Innovatiesteunpunt: Een marketingstrategie ontwikkelen.
Laurence Claerhout, Linked Farm: Over samenwerken rond marketing en verkoop.
Jan Vanhuysse, De Wassende Maan: Praktijkvoorbeeld van een marketingstrategie.
De webinar ‘Rol van Marketing’ gaat door op donderdag, 4 februari 2021 van 13u30 tot 15u30 online.
Interesse? Schrijf je in door een mail te sturen naar llaebio@ilvo.vlaanderen.be
Pieter Vermeersch
Coördinator LLAEBIO
ILVO - Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek
Flanders research institute for agriculture, fisheries and food
Afdeling Landbouw & Maatschappij
T +32 9 272 23 46